Kokaraamatu “Imelised India maitsed” sünd ideest teostuseni

Ilmus jõulukuul 2021 FB grupis Ettevõtlike Naiste Koda

Hapukurgihooaeg on parim aeg oma aega oodanud ja ka uute ideede ellu viimiseks! Jagan Sinuga ühe raamatu sündi… ca 15 aastat on Kvaliteetse Õppe Keskuse kirjastuse alt sündinud üle 10 raamatu… seda ei ole palju. Tegemist on koolitus- ja konsultatsiooniäri toetava tegevusega, mitte põhitegevusega… Sellisel kujul retseptiraamat on esimene… Kuidas idee tekkis?

Elades koroona ajal Indias järjest, pikemalt kui tavaliselt, olles kohapeal pea 2 aastat, oli vaja leida midagi, millega teenida. 2019 sügisel tegime suure remondi imelises mereäärses villas, kuhu tegime kohviku, ehte- ja rõivabutiigi ja rentisime välja ruume…

Lisaks korraldasime Bolliwoody pidusid ja rentisime fotosessioonideks India sarisid ja ehteid, olin abiks külalisele ehtimisel ja pildistamisel.

Ootamatult tuli koroona ja kogu see tore ettevõtmine tuli lõpetada enne, kui oleksime erilisse kasumisse jõudnud… Küll aga saime suurepärase kogemuse ja mina sain aru, et ruumirent ei ole minu lemmiktegevus 🙂

Pakkisime end kokku, loobusime villast… sissetulekuid tuli siit ja sealt – ehtetellimused, raamatud jm, kuid mis edasi? Ehete tegemine ja transport läks aina keerulisemaks, koroonahullus süvenes… Töölised jooksid laiali, postiteenused muutusid imelikuks, kõike desinfitseeriti nii, et kaup haises, kättetoimetamise aeg venis mitmekordseks…

Kõndisin ikka ja jälle maja katusel mitukümmend ringi ja mõtlesin, et milles olen tugev, mis on minu oskused, mida kokku sidudes saaks teenida, mida inimestel hetkel vaja oleks, mida rahvas ostaks… Oh, neid ideid oli meeletult…

Kuna kodus oli aega rohkem kui varem, siis hakkasime aina uhkemalt sööma ja tegime kodust paradiisi, sest väljas polnud elu nautimiseks paju võimalusi. Tavaline oli see, et koristasin ja kokkasin kontsad all, uhketes kleitides ja meigitult. Küll oli lõbus!

Saime sõpradega kokku nii meil kui siis, kui mõni resto avanes, selleks, et nautida head seltskonda, head sööki ja teha @SolotarJewellery ehtekollektsiooni fotosessioone.

Meie juures kodus!

Minu elukaaslase hobiks on kokkamine ja tema tehtud road viivad keele alla! Ühel hetkel tuli mõte, et kuna mina olen professionaalne esineja ja koolitaja ja olen üle 40 aasta uurinud tervisliku elustiili saladusi ja mu elukaaslane super kokk, siis kokku pannes meie mõlema oskused igapäevavajadustega, võiks teha India kultuuri- ja kokkamiskoolituse, kus tema õpetab, kuidas India toitu tehakse ja mina lisan sinna, kuidas seda saab teha tervislikumal moel e esto-india stiilis… Ja olles Indias koha peal, võiks tuua inimesed online koos meiega päikeselisse Goasse üle neti reisile näidates, kuidas me siin kohapeal turul süüa ostame, kuidas tehakse süüa erinevatest toidukohtades, millised on menüüd Goa restodes jne, jne… Süüa vajame ju me ka ise ja lausa iga päev ja kui sööki liiga palju saab, siis saab sõbrad külla kutsuda, kellega mõnusalt aega veeta ja meie kokakunsti tulemusi degusteerida!

Mõeldud ja tehtud! Valmis online India kultuuri- ja kokkamiskoolitus “Katriniga Kokkama!”, mida viisime läbi FB kinnises grupis pakkudes põnevaid videosid ja lisainfot. Ka praegu saab osaleda sellel online koolitusel või osta juurdepääs materjalidele.

Koolituse lõpus küsisid osalejad aga, et kas oleks mingit materjali, mis mälestuseks jääks? Jah, kõigil oli võimalik retsepte FB grupist välja kirjutada või trükkida, kuid see ei ole see… Nii tekkis mõte, et parimad ja lihtsamad retseptid tuleks raamatuks teha selle asemel, et teen tavapärased koolitusmaterjalid. Olen ennegi teinud ettevõtetele koolitusmaterjalid raamatuna…

Aega läks ja asja sai, sest neist tuhandetest fotodest, mis ma olin teinud, tuli leida need parimad, retseptid nii palju lühendada kui võimalik… Alguses oli mõte 10 retsepti kirjutada… ehk 25 lehekülge.. lõpptulemuseks sai raamatusse 31+ retsepti, millest saab teha veel palju enam ja raamat sai 118 lehekülge 25 asemel 🙂 Kokaraamat peaks olema värviline, eks? Pakkumised raamatu trükkimiseks on ikka päris kallid, sest praegustes oludes trükkida tuhandeid raamatuid ei ole mõtet… Olen ca 15 aastat tasuta ja nüüd pool aastat tasuliselt toetanud kõiki, kes soovivad raamatut kirjutada… seega ei ole minu jaoks selle loomine raske… ISBN ehk triipkood tellida ja … Nüüd on raamat valmis.

Kuidas see rükkimise protsess trükikojas käib? Selle kohta tegin väikese video, kuidas Vali Pressis raamatuke sünnib…

Elektroonilise raamatu saab kohe peale makset e-mailile, hind 11 eur, soov palun katrin.aedma ÄTT gmail.com. Paberraamatuid saab osta Eesti suurematest raamatupoodidest.

Vot siis… see oli siin ülilühidalt ühe raamatu sündimise lugu… raamat teemal, millele ma ei oleks üldse tulnud… Suhtlemiskoolitaja, KÜSKi ekspert, personali- ja teenindussüsteemide konsultant Katrin Aedma ja kokaraamat…

Ausalt, ega ei kujutanud ma kunagi ette ka seda, et minu esimene India mees toob minu ellu ja minu firmasse teenuse India pea- ja näomassaaž ja minu teine elukaaslane imelise ehtemaailma ja äkki viin läbi hoopis kokkamiskoolitusi ja kirjutan retseptiraamatu 🙂 Ja töös on India toidu retseptidega seinakalender 🙂

Ehk inspireerib see lugu leidma lahendusi, kaasa minema muutuva maailmaga ja tegutsema 🙂

Päikest põue ja rõõmu südamesse!
Katrin Aedma

#Solotarjewellery
#katrinigakokkama

Goa blogi sisukord

Soovid raamatut kirjutada? Mentorlus tulevasele kuulsale kirjanikule.

Kokaraamat: India imelised maitsed. 31+ lihtsat retsepti

Lisa kommentaar